Huomasin vasta äskettäin ettei piratismin puolesta ole tehty yhtään adressia www.adressit.com iin. Uutta en halunnut avata, ainakaan vielä. Ajattelin ensin kysäistä mitä mieltä ihmiset täällä ovat tästä, ja että onko adressin puuttumiselle jokin syy?
Oma mielipiteeni on, että
Oma mielipiteeni on, että nettiadressit ovat menettäneet tehoaan aika rankasti viime vuosina. Niitä on ilmestyy jatkuvasti ties minkä asian puolesta. Mitä enemmän niitä on, sitä vähemmän ihmiset jaksavat kiinnittää niihin huomiota. Tämä laskee niiden painoarvoa, niin kansalaisten kuin poliitikoiden silmissä.
En kuitenkaan vastusta adresseja, jos joku haluaa tehdä sellaisen niin antaa mennä vain. Mutta mitään kovin suurta vaikutusta sillä tuskin tulee olemaan.
senkus
Siitä vaan adressi pystyyn, eihän siitä haittakaan ole. Jos se jotain aiheuttaa niin vain positiivista, joten kyllähän sitä sietäis kokeilla. Itse ainakin nimen laittaisin.
-------------------------------------------------------------------------------
Tekijänoikeusmafia on ainoa oikea mafia nyky yhteiskunnassa
ja koska olen vapauden ja vapaan kulttuurin ehdoton puolustaja, niin se tekee minusta muka piraatin
-------------------------------------------------------------------------------
Tekijänoikeusmafia on ainoa oikea mafia nyky yhteiskunnassa
ja koska olen vapauden ja vapaan kulttuurin ehdoton puolustaja, niin se tekee minusta muka piraatin
Adressista voi olla haittaa
Adressista voi olla haittaa. Koska Suomalaiset ovat laiskoja koko asiaa kohtaan, ei sinne montaa nimeä tulisi. Ja se vaan saisi homman näyttämään huonolta. Itse olen hieman suunnitellut galluppia kysymyksellä "Oletko koskaan laittomasti ladannut musiikkia, leffoja, pelejä tai ohjelmia netistä tai muutoin saanut niitä haltuusi esimerkiksi perheenjäsenien lataamina sinulle?" Mielenkiintoista olisi nähdä kuinka suuri osa kansasta on rikollisia tässä vaiheessa. Itselläni ainakin menisi mummojakin myöten kyllä-puolelle :)
"Taiteilijan ammatti ei ole tärkeämpi kuin kenen tahansa muun ammatti! <=> Taiteilijan toimeentulo ei ole tärkeämpi kuin kenen tahansa muun toimeentulo!"
"Taiteilijan ammatti ei ole tärkeämpi kuin kenen tahansa muun ammatti! <=> Taiteilijan toimeentulo ei ole tärkeämpi kuin kenen tahansa muun toimeentulo!"
ongelma
ongelmana kyseisessä gallupissa on se että mummomme eivät välttämättä ymmärrä että viaton kulttuurin jakaminen on Suomessa laitonta...toisaalta, opetin juuri joulun alla äitini tekemään tekijänoikeusrikoksen ja hän oli varsin tyytyväinen tulokseen; ja tietoinen tekemästään rikoksesta...
äitini tapauksessa, ja osittain omassanakin, tulee kyseeseen kulttuurin saatavuus. Leffa jonka äitini rikkollisesti latasi oli leffa jota hän ei mistään leffavuokraamosta löytänyt. Samoin on itselläni, duppaamattomia sarjoja on vaikea löytää(varsinkaan kun ei omista tv:tä ;))
Gallupista
Ei tämäkään huono idea ole. Saatat kyllä olla oikeassa adressin suhteen... Itse en ole se taitavin piratismin puolestapuhuja (Vaikka siitä puheen pidinkin aikoinaan peruskoulussa :P), joten en välttämättä itse olisi tekemässä ko. adressia, vaan joku taitavampi joka tuntee lakikuviot yms.
Toisaalta taas irkissä ja foorumeilla tieto kulkee tehokkaasti, ja nimiä saattaisi kuin saattaisikin kertyä. Toisaalta sehän ei tarkoita että asiasta olisi hyötyä...
adressi
ei kai siitä kovin paljoa voi haittaa olla
Adressin kannalla.
Itse kyllä kannattaisin nettiadressia. Tiedän kyllä, että nettiadressien teho tai ainakin maine on varmasti heikentynyt liiallisten ja tyhjänpäiväisten adressien takia. Uskon silti, että oikealla asialla, huolellisesti tehtynä sekä oikein levitettynä adressilla voi hyvinkin olla vaikutusta.
Ensin siis tarvittaisiin joku, joka on valmis tämän työn adressin valmisteluksi tekemään. Sen jälkeen tulisi etsiä mahdollisimman paljon faktatietoa, ilmaista perustelut adressille täsmällisesti ja ytimekkäästi. Kun adressi olisi valmis, sitä tulisi levittää mahdollisimman monen eri kanavan kautta (esim. tämä sivusto, Facebook etc.), jotta nimiä saataisi kasaan. Kun nimimäärä on tarpeeksi suuri, adressi tulisi vielä toimittaa oikeasti vaikuttavan tahon tietoon.
Olisiko sittenkin niin, että enemmän toimintaa hidastaa yleinen laiskuus. Myönnän itse rehellisesti, että tällä hetkellä asiassa tuntuisi olevan ikävän paljon työtä. Toisaalta jos ja kun asiaan uskoo, tarkoitus antaa palkkansa vaikkei ehkä materiaalisesti.
En tue ideaa, mutta nimen toki pistän.
Vähän epäilyttää tuo addressin idea, mutta toki nimen pistän jos addressin pystyyn saatte.
Minusta yksi parhaista syistä laillistaa waretus on se, että niin kauan kun se on laitonta niin rahakkaat tekijänoikeusmafiat koittavat muuttaa maailmaa poliisivaltioksi. Kuitenkin lähes kaikki nuoret warettavat eikä sitä voi estää kuin todella äärimmäisin keinoin joissa ihmisiä valvotaan 24/7 kotonakin. Tuosta kannattaa mielestäni mainita.
p2p laillistaminen? kö??
p2p laillistamisen puolesta? tuostahan saa käsityksen että p2p olisi tekniikkana jotenkin lain vastainen. Ei näin, ei todellakaan näin.